. . .

Friday, January 11, 2013

Masa

2 bulan percutin yang penuh dengan perasaan bosan yang tidak tahu nak buat apa...jalan-jalan pun tak selalu...patutnya ikut plan pergi Sabah Negeri Di Bawah Bayu bulan 12 akan tetapi,kita hanya buleh merancang,tuhan yang menentukan...tapi takpe,tahun ni bulan 12 In Shaa Allah akan sampai jugak diri ini ke negeri Di bawah Bayu tu...cuti kali ini tak banyak aktiviti sangat cuma pergi mall n pantai macam selalu...tiba-tiba pada masa cuti ini terputik lah kegilaan keingininan melampau hobi baru iaitu membeli baju...padahal fulus takde lah banyak mana pun,tapi time tu tengah SALE 2 for 25...aku pun apa lagi...bukan main gila seronok lah...akhirnya dapat lah aku 2 baju pilihan di pusat pakaian tu...tak sampai beberapa minggu,datang lagi lah aku ke mall yang sama cuma kali ini ke pusat pakaian yang berlainan pula n terserempak lah aku dengan baju lengan panjang tak berkolar,fabrik yang bagus,corak yang vintage dan yang PALING penting sekali ialah harganya yang berpatutan...nak dipendekkan cerita,dapat lah aku memiliki baju itu...sesudah sampai di rumah,aku berfikir sejenak,"baju aku yang dulu-dulu pun masih banyak lagi,masih muat dan dalam keadaan yang baik"...nak dipendekkan cerita,setiap kali aku pergi ke mall yang sama atau mana-mana mall,aku akan cuba menahan nafsu aku untuk mengelakkan aku akan membeli lagi baju baru walaupun ianya seperti memanggil-memanggil namaku kerana aku masih ada cukup malah terlebih cukup baju untuk dipakai termasuklah yang baru ku beli...ini secara tidak sengaja mengingatkan aku tentang manusia-manusia di negara lain yang tidak sebertuah aku..."Syukur pada-Mu"...

Dalam masa 2 bulan ni jugak lah fulus ku bertimbun di kedai-kedai singgahan ku di mall...sampai terpakse berhutang dengan sampul raya sendiri n sampai sekarang tak terbayar lagi...takpe,baru awal tahun...masih boleh membayar hutang ke Bank Sampul Raya...I still got a whole year to do my savings...don't worry...

Happy Belated New Year ! OMG ! the BIGGEST EXAM of all ! i don't know if i've prepared my guns and weapons already or not for this war but what i'm certain is,i'm not going to loose ! never give up and just live my life happily ever after along with friends,teachers,families all the way through...

No comments:

Post a Comment