. . .

Monday, June 25, 2012

Kenangan



entah kenapa...tuhan menguji aku hari ni dengan mengembalikan kenangan aku bersama besties aku dulu...setaip kali apabila ada cikgu baru yang masuk sekolah,kami aku akan cakap yang dia (cikgu baru) tu abang or bapak bestie aku ni dan juga sebaliknya..."we,abang kau we ! apa dia buat kat sekolah ni ?!" "abang kau la.tak pon kembar kau"...begitu la lebih kurang conversation kami semasa perhimpunan dan bergelak lah kami berdua tapi nasib lah cikgu cikgu di depan tak perasan...kadang kadang melarat sampai auntie cleaner yang lalu berdekatan tu pun jadi bahan gelak tawa kitorang..."we,mak cik kau we !" "we,mak kau ! nenek kau !"...setaip kali kami berdua mengaitkan orang lain dengan sesama sendiri mesti berserta gelak tawa...kadang kadang  bestie kami yang lagi seorang ni sampai tergelak sekali...memang tak boleh lupa kenangan tu...

pagi ta
di pula ada 2 orang cikgu baru (lelaki) masuk...bila aku terpandang akan kedua cikgu tu,terus aku teringat akan kenangan kami tahun lalu dan nasib baiklah aku tidak terlepas cakap dekat budak sebelah aku yang cikgu dekat depan tu abang dia...kalau tidak,buat malu je...sudah terlalu terbiasa macam ni apabila ada bestie aku tu akan tetapi,apa aku boleh buat untuk mengembalikan dia semula ke sekolah aku dan dalam kehidupan seharian aku...


sekarang,semua itu hanya tinggal kenangan yang tak akan aku lupakan...dan aku selalu berdoa dan berharap kami dapat bersama semula seperti dulu...

No comments:

Post a Comment